Majstrovstvá sveta v love rýb na prívlač 2010 - Chorvátsko - Majstri sveta!!!

Tento skvelý výsledok sa podaril slovenským prívlačiarom na 8. Majstrovstvách sveta, ktoré sa konali v chorvátskom meste Knin na rieke Krka v dňoch 26. - 30.5.2010. Ako ľahko sa mi píše táto správa, o to ťažšie sa rodil tento výsledok.

Keď sa vrátime o pár rokov späť, okrem prvých Majstrovstiev sveta sme sa zúčastnili všetkých ďalších šampionátov. V roku 2007 sme usporiadali MS u nás v Ružomberku na Váhu a naše družstvo vtedy získalo historicky prvú medailu s bronzovým leskom. Šampionát mal vtedy veľmi dobrú úroveň a doteraz sa ju žiadnemu ďalšiemu nepodarilo prekonať. Tým sme si vo svete získali veľký rešpekt a úctu. O rok neskôr sme výsledok ešte zlepšili a skončili sme strieborný. Minulý rok z viacerých príčin nastal prepad až na 9. miesto. Treba však povedať, že svetová špička sa čoraz viac vyrovnáva a o to viac teší tohtoročný úspech.

Majstri sveta v prívlači za rok 2010

Ťažko na cvičisku, ľahko na bojisku

Po vytvorení prívlačovej ligy zaznamenávame každoročne zvýšený záujem o túto disciplínu. Vznikla druhá liga a divízia a teší nás aj záujem detí a mládeže, pre ktoré vznikla juniorská liga a Majstrovstvá SR juniorov a mládeže. Tým vzniká aj široká základňa pre výber reprezentantov. Minulý rok sa stal novým trénerom Vlastimil Těšický a hoci na svojom prvom vystúpení nezožal úspech, mal druhú šancu tento rok. Treba však priznať, že šampionát v Andorre v roku 2009 nám vôbec nesedel a bol nad naše sily. Keď sa k tomu pridali problémy so Sky Europe, lepší výsledok sa asi ani nedal čakať. Tréner si v tomto roku presadil svoju koncepciu výberu, ktorá pozostávala zo širšej špičky pretekárov pohybujúcich sa v prvej dvanástke trojročného rebríčka slovenských prívlačiarov. Účasť na MSmali istú iba prví dvaja z rebríčka. Na prvých miestach sa už niekoľko rokov pohybuje Juro Mrázik a druhý som bol ja. Ako správne rozhodnutie sa ukázalo aj to, že Vlastík sa vzdal reprezentácie a mohol sa naplno venovať trénerstvu. Keďže som tiež viac rokov pôsobil ako kapitán a poradca trénera, viem, že táto činnosť si vyžaduje celého človeka a dokonca nie len jedného. Táto dvanástka pretekárov sa zúčastnila sústredení na Striebornici, v Jestřabiciach a tri týždne pred MS aj v Chorvátsku. Posledné sústredenie bolo vo Svite na rieke Poprad, kde sme zorganizovali simulované preteky MS. Cenné rady nám poskytol aj majster sveta v muške Miro Antal, ktorý bol aj naším sponzorom a po tréningu sme si v jeho predajni vyskúšali skvelé oblečenie Snowbee, ktoré nám na MS poskytol. A padlo definitívne rozhodnutie, kto bude pretekať. Do družstva boli nominovaní ako pretekári Juro Mrázik, Ladislav Mlynarovič, Martin Forbák a ja. Náhradníci boli Peter Horňák a Juro Smatana. Treba pripomenúť, že všetky náklady na tréningy si hradili účastníci smi, ako aj ďalší pretekári, ktorí sa do repre nedostali. Hlavne tréning v Chorvátsku sa ukázal ako veľký prínos a mohli sme sa ho zúčastniť aj vďaka nášmu kamarátovi z ligy Mirovi Opavskému, ktorý nám poskytol bezplatne auto.

Z tréningu 3 týždne pred šampionátom

Tréning v Chorvátsku

Zorganizovať tento tréning sa nám podarilo aj vďaka mojím srdečným vzťahom s chorvátskym pretekárom a policajtom Jasminom Kubašicom. Žiaľ, keď sme dorazili na tréning do Chorvátska, mal automobilovú nehodu a skončil v nemocnici. Nezabudol však na nás a poslal svojho kolegu, ktorý nás sprevádzal na tréningu. Keďže sme s Jurom dorazili o deň skôr ako ostatní, hneď po príchode sme vyrazili k rieke Krka. Prvé, čo nás zaskočilo, boli mračná komárov, ktorými sme boli celí posiaty. Rieku som už videl na internete, preto ma príliš neprekvapila krištáľovo čistá voda so silným prietokom a pomerne monotónnym dnom. Na niektorých miestach boli trsy trávy a pri druhej strane stromy s konármi až nad hladinu. Náš sprievodca Boris nám hovorí, že sa tu chytá hlavne na vlasce s priemerom 0,25 mm, rotačky č. 2 - 3 a voblery. Keď vidí našu výbavu, nechce veriť, že na ňu dokážeme zdolať domáce ryby. Ryby nám však reagujú pomerne dobre. A postupne zdolávame prvých potočákov a dúhakov. Okrem nich sa tu vyskytuje ešte aj jalec, šťuka a vzácna endemická forma pstruha. Ryby sme ulovili takmer na všetky nástrahy. Mne sa najlepšie javili voblery, gumové červy, čierno sfarbené smáčky a osie larvy. Na druhý deň po príchode ostatných sme sa vybrali opäť na tento úsek rieky, pretože inde nebol povolený tréning. Denný lístok stál 25,- eur. Každý z nás si chytil niekoľko rýb, hoci ich aktivita už bola slabšia ako deň predtým. Mne sa dokonca podarilo uloviť jedného jalca, ktorí boli veľmi opatrní. Konštatovali sme , že domáce ryby sa dajú uloviť na takmer všetky druhy nástrah. Sú však veľmi opatrné a v preteku sa na ne nebude dať sústrediť. Vedeli sme, že nasadené ryby budú reagovať úplne inak. Vyskúšali sme si však vhodné záťaže a typy nástrah a vedeli sme, čo si ešte potrebujeme dorobiť, či dokúpiť. Sklamala nás strava v hoteli a zdalo sa, že sme boli prví zákazníci od minuloročnej sezóny. Presnú trať, kde budú preteky, sme však nevedeli.

Doma sa potom začala veľkovýroba hlavičiek, rotačiek, dokúpili sme rôzne gumové nástrahy, voblery a navinuli nové vlasce. Pripadal som si ako pojazdná predajňa rybárskych potrieb. Určite som mohol konkurovať viacerým predajniam v mojom okolí.

Príchod na Majstrovstvá sveta

Na MS sme sa rozhodli cestovať tri dni pred samotným šampionátom. Družstvo tvorilo 6 pretekárov, tréner a manažér Ivan Chabada, s ktorým som mal dobré skúsenosti z domácich majstrovstiev sveta a z ligy. Nahradil môjho parťáka Peťa Zachara, ktorý už mal toho za tie roky dosť. Veľmi ma potešilo aj to, že mohol s nami cestovať aj Miro Palúch, Rišo Hatala, Peter Pavlov, Paľo Franc a Juro Václavík. Výpravu dopĺňal nový šéf odboru športovej činnosti Vlado Hromek, ktorý si vo svojej novej funkcii vybral ako prvé Majstrovstvá sveta práve tie v prívlači, pretože stál spolu s nami pri jej zrode. Veľmi si vážim týchto chlapcov, ktorí vynaložili vlastné prostriedky na to, aby nám pomohli na MS. Keďže som vedel, že ich budeme potrebovať, rozhodli sa pretekári, že im polovicu nákladov zaplatia. Po prvýkrát sa nám tak podarilo zabezpečiť, aby mal každý pretekár dvoch asistentov, čo pokladám za veľmi dôležité. Neskôr vysvetlím prečo. Z centra Rady SRZ naše účinkovanie zabezpečuje Majka Hodasová, ktorá sa stará o kontakt s organizátormi a FIPS-ed.

Oficiálny tréning

Cestou do Kninu sa s Jurom a Peťom Pavlovom zastavujeme okúpať sa v mori. Po príchode naše kroky smerujú do miestneho Lidlu, kde si po skúsenostiach so stravou nakupujeme množstvo zásob. Ako sa neskôr ukázalo, úplne zbytočne. Strava počas MS bola výborná. Po príchode sa vítame s ostatnými tímami a sme radi, že sme ubytovaní v tom istom hoteli ako počas našej prvej návštevy. Požiadal som o tom domácich Chorvátov a tí nám vyšli v ústrety. Vzťahy s nimi máme naozaj nadštandardné. Na druhý deň domáci usporiadajú výlet do národného parku. Keďže je už vyznačená pretekárska trať, rozhodujeme sa, že výlet prepustíme doprovodu a my sa pôjdeme prejsť po trati. Trať sa skladá zo 4 sektorov - A, B, C, D. Sektor A je pomerne monotónny, takmer bez prekážok s hladkým dnom po stopách od bagra, ktorý odstránil aj zvyšky prekážok. Pri opačnom brehu sú stromy a trávy. V sektore B je niekoľko hlbších jám a jedno takmer ideálne miesto, kde je sústredená väčšina rýb. Sektor C je pomerne prudký so silným prietokom a zlým prístupom k vode. Len asi 3 - 4 miesta sú chytateľné. Breh je tu silno porastený krovinami a domáci usporiadatelia si s ich odstránením nerobili žiadne starosti. Podobne je na tom aj sektor D, ktorý mi ale asi najviac pripomína domáce prostredie. Sú tu hlboké jamy, prekážky na dne a zarastené brehy. Tento sektor by mi asi najviac vyhovoval. Po návrate na hotel rozoberáme jednotlivé sektory a tipujeme vhodné nástrahy. Vracajú sa aj naši kolegovia z výletu a rozplývajú sa nad krásou národného parku Krka. Večer je porada kapitánov. Dozvedáme sa, že miesto sľúbených 2 ton rýb bude nasadených iba 100 kíl na tréning a 200 kg na každý pretek, čo je naozaj málo. Pred večerou sme sa išli pozrieť na nasádzanie rýb pre tréning. Na naše prekvapenie sú ryby pomerne malé 20 - 25 cm. Je to pstruh hnedý s pomerne malou papuľkou. Je výrazne tmavší a na dne to je dobre vidieť. Domáci pri nasádzaní hádzali ryby z vedier z veľkej výšky, až sa na to zle pozeralo. Ako má byť táto ryba na druhý deň aktívna, to veru netuším.

V piatok ráno od 9-tej hodiny je možné vyskúšať si trať. Rozdelili sme si asistentov tak, že každý pretekár si vybral jedného osobného asistenta, ktorý bude celý čas s pretekárom. Ďalších 4 asistentov sme rozdelili do jednotlivých sektorov a títo budú počas celých MS v tomto sektore. Tento systém sa mi aj v minulosti javil ako optimálny, ale nemali sme nikdy okrem domácich MS dostatok asistentov. Hlavne asistenti, ktorí sa budú pohybovať v jednotlivých sektoroch, sú veľmi dôležitý, pretože musia pomáhať pretekárovi nájsť ryby, informovať ho o tom, koľko rýb a na aké nástrahy sa loví. Ja som si ich nazval mozgy a podľa mňa sú polovica úspechu. Svoje informácie hlásia pretekárovmu osobnému asistentovi a ten podľa aktuálnej situácie rozhodne, či pretekára presunie na iné miesto. Zároveň dáva pozor, aby ho na voľné miesto nepredbehol iný pretekár. Dobrí asistenti sú naozaj veľmi dôležitý. A ja môžem len konštatovať, že tento rok sa tu zišla naozaj skvelá partia. Najväčšia zodpovednosť je však samozrejme na pretekárovi. Počas tréningu sme postupne prešli celú trať. Chytalo sa málo rýb. No napriek tomu si každý z nás nejakú rybu chytil. Nedali sa však spraviť jednoznačné závery, ktorá nástraha by bola najlepšia. Mne osobne sa najviac páčil sektor D a ako najťažší sa javil sektor C.

Popoludní po tréningu bol slávnostný nástup družstiev na neďalekej usadlosti, ktorá sa týčila na skale nad mestečkom. Zaspievali nám domáce songy a po krátkych príhovoroch sme sa už všetci ponáhľali na izby doladiť nástrahy a svoju výbavu. Večer sme spolu ešte raz rozoberali jednotlivé sektory a vypočuli si názory všetkých členov výpravy. Spolu s Jurom sme „ukrútili“ ešte zopár rotačiek a pokúšali sa zaspať.

Vyhlasovanie výsledkov

Sobota - prvý deň pretekov

Ráno Vlastík s Ivanom odchádzajú vylosovať sektory. Mne sa ušlo A-čko, Laco ide do sektora B, Juro do C a Maťo do D-čka. Sektor to nie je najhorší, aj keď je veľmi monotónny. Po prehliadke sektora zisťujem, že ryby sú sústredené na spodných 6 - 7 miestach a horná časť je takmer bez rýb. Horšie to je s nástupom do sektora. V 1. kole idem až ako 10 v poradí a v 2. kole až posledný. S dobrými miestami sa môžem rozlúčiť.Naviac mi Vlastík, ktorý mi robil osobného asistenta oznamuje, že Jura Smatanu, môjho druhého asistenta, poskytol usporiadateľom, aby v rámci fair play rozhodoval domácemu pretekárovi. Tento krok sa neskôr ukázal ako chyba, pretože v našom sektore sa chytalo najmenej rýb zo všetkých a bolo ich treba hľadať. V prvom kole rátam jednotlivých pretekárov, ktorí nastupujú na trať a keď ak deviaty pretekár mieri dole, rozhodujem sa, že pôjdem úplne navrch sektora a postupne sa pokúsim nájsť nejaké ryby. Na prvom štande mi vybieha pstruh, ale rotačku nedoberá. Pripadá mi akýsi malátny a pomalý. Postupne schádzam nižšie. Asi na treťom mieste mám konečne rybu. Vlastík mi prináša informácie, že dolu sa chytilo pár rýb, ale žiadna sláva to nie je. Väčšina rýb sa chytá v troch štandoch, ktoré sú stále obsadené. O niečo neskôr chytám druhú rybu. Končí kolo a hoci som takmer 100%-ne úspešný čo sa týka premenených záberov, nie je to žiadna sláva. Končím asi na 6. - 7. mieste. Oveľa lepšie je na tom Laco Mlynarovič, ktorý išiel do sektoru prvý. Je to skúsený pretekár a vyberá si jednoznačne najlepšie miesto a s výsledkom 22 rýb je B-čku absolútne prvý v prvom kole. Keďže podľa nového systému sa hodnotí každe 45-minútové kolo samostatne, (celkovo 4 kolá za sobotu a 4 za nedeľu), bolo by lepšie, keby si ryby mohol rozložiť do ďalších kôl. To sa však nedá. Darilo sa aj Maťovi, horšie je na tom Juro, ktorý však tiež nemal najlepší los. Premýšľam, čo ďalej. Keďže idem až posledný, rozhodol som sa, že budem pokračovať tam, kde som skončil. Budem ale chytať na gumové nástrahy a mikrorotačku. Keď sa mi podarí občas nájsť rybu, mám kontakt na gumové červy a jeden pstruh mi padá na mikrorotačku, ktorú zobral z hladiny. Vlastík mi oznamuje, že ryby prestali reagovať a loví sa len náhodná domáca ryba z druhej strany. Ruch na brehu, ktorý je v našom sektore, rybám neprospieva. Pokúšam sa aj ja oklamať nejakého domorodca z druhej strany. Skúšam vobler, nymfu a rotačku, ale všetko bez úspechu. Okrem jedného kontaktu na rotačku, po ktorej sa otočil pstruh hneď po dopade, nič. Kolo končím bez ryby. Podobne je na tom v tomto kole aj Laco, Juro chytil prvé ryby a Maťo tiež boduje. Myslím si, že najlepšie by bolo v našom sektore skúšať uloviť tých pár nasadených rýb, ktoré ešte ostali pri brehu, na nejaké mikronástrahy. Podarí sa mi nájsť jedného asi 12-centimetrového pstrúžika. Ponúkam mu polovicu čierneho smáčka. Jasne vidím, ako ho opatrne drží v papuli. Potiahnem ho asi meter. Vlastík mi kričí „máš ho“, keď v tom nástrahu púšťa. Škoda. Táto ryba spolu s tou, čo mi spadla z rotačky neskôr stála dobré umiestnenie. V poslednom kole idem na trať ako druhý v poradí. Konečne sa dostávam na spodný úsek, kde však už nikto nie je. Dokonca tu už nevidím ani žiadne ryby. V poslednom kole už len 6 pretekárov v našom sektore chytilo po jednej rybe. škoda. Keby domáci organizátori nasadili viac rýb, mohli to byť skvelé preteky. Naštastie, hoci končím posledný v našom sektore, rozdiely v celkovom súčte medzi pretekármi nie sú veľké. Oveľa lepšie je na tom Maťo Forbak, ktorý vyhral svoj sektor, Laco Mlynarovič je 3. a Juro Mrázik 6. Ešte lepšie to po prvom dni vyzerá v celkovom súčte. Sme na druhom mieste iba 1,5 boda od prvých z Bosny a Hercegoviny. Na 3.mieste sú Rusi, 4. Poliaci, 5. Česi spolu s Talianmi. Rozbehnuté to máme teda dobre, len to nepokaziť. Rozdiely medzi družstvami sú minimálne.

Nedeľa - druhý deň pretekov

Podľa dohody druhý deň pretekov Peťo Horňák strieda pretekára s najhorším výsledkom. Ja zostanem v A sektore ako asistent a zrušili sme aj Jura Smatanu ako rozhodcu pre domácich a poverujeme tým zástupcu inej krajiny. Los dnes najviac prial Jurovi. Zostáva vo svojom včerajšom sektore, ktorý už pozná. Laco ide do D, Peťo do B a Maťo ku mne do A-čka. Naviac Jurovi konečne vyšiel aj los, takže ide do sektora medzi prvými. Prežili sme spolu už viaceré MS, ktoré mal dobre rozbehnuté, ale vždy mu druhý deň zvyčajne chýbalo trochu šťastia. Dnes to je ale naopak.

privlace
Laco Mlynarovič počas druhého súťažného dňa

V našom sektore A je dnes viac rýb ako včera. Domáci si uvedomili, že veľa rýb zišlo dolu a tak nasádzali o niečo vyššie. Dokonca sme pri nasádzaní videli, ako hádzali ryby rukami až ku druhej strane. Maťo zo začiatku skúša voblery, v ktorých je naozaj dobrý a spolu s Rusom Šaninom patrí medzi svetovú špičku. Je radosť pozerať sa, ako sa Maťo za tie roky, čo spolu pretekáme, vypracoval. Jeho hody sú presné a aj vedenie nástrahy je skvelé. Naviac sa naučil dokonale pracovať aj s gumenými nástrahami, ktoré nebývali až tak jeho silnou stránkou. ale dnes je v práci s nimi nesmierne silný. Myslím, že pri troche šťastia raz z neho bude majster sveta v jednotlivcoch. Ryby mu však dnes na agresívne vedené nástrahy príliš nereagujú. Juro Smatana, náš asistent na brehu nám oznamuje, že dolu Poliak celý čas sedí na jednom mieste a ryby mu tam dobre reagujú na osiu larvu. Aj Maťo prechádza na túto nástrahu. Spolu s Jurom vyhľadávame vhodné miesta na trati a Maťa postupne posúvame do voľných miest. Čo je dôležité, v každom kole sa nám darí uloviť nejakú rybu a Maťo nakoniec končí na 6. mieste v sektore. Skvelé správy dostávame aj zo sektoru B, kde absolvuje svoju premiéru na MS aj Peťo Horňák. Po počiatočnej nervozite chytá jednu rybu za druhou a celkovo končí na delenom 1. a 2. mieste spolu s Lotyšom. Ešte lepšie je na tom Juro Mrázik, ktorému sa podarilo vyhrať svoj sektor a Laco skončil na 8. mieste. Pre družstvo sú však dôležité body pretekárov a nie ich umiestnenie. V duchu rátam body a myslím, že by o malo stačiť na bedňu. V každom sektore fotíme výsledky a stretávame sa na hoteli. Pýtam si kalkulačku od čašníka a rátam. Vychádza mi to na druhé miesto za Chorvátmi. To nie je možné. Ivo mi upravuje výsledky z jeho sektora, ktorý sme zabudli prirátať a je mi to jasné. Môj výkrik „Sme majstri“ sa nesie snáď celým Chorvátskom. Vlastík ukludňuje moje emócie a čakáme na oficiálne výsledky. Zachvíľu je to však potvrdené - 1. Slovensko, 2. Rusko, 3. Česko. Ostatné výsledky ani nevnímam. Som ešte zvedavý, ako dopadol Juro Mrázik a Maťo Forbak v jednotlivcoch. Je to skvelé, Juro je tretí, Maťo 4. a Laco Mlynarovič 19. Nesedia mi však body. Podľa mojich výpočtov by mal byť Juro 2. Ako však zisťujem, tento rok FIPS opäť zmenil systém bodovania jednotlivcov a hoci minulý rok by to bolo 2. miesto, tentokrát sa musíme uspokojiť aj s tak skvelým 3. miestom. Naopak Maťo Forbak by skončil o niečo horšie. Škoda, že FIPS mení každý rok pravidlá, naviac to robia ľudia, ktorí prívlači asi príliš nerozumejú. Prichádzajú prvé gratulácie od Talianov, ktorí bývali s nami v hoteli. Postupne prichádzajú aj ďalší. Ozývajú sa aj naši súkmeňovci zo Slovenska. Telefón a SMS-ky neustále zvonia. Konečne sa nám podarilo dosiahnuť vrchol. Cesta k nemu však vôbec nebola ľahká, ale myslím, že titul bol zaslúžený. Keď sa pozriem späť a vidím tú tŕnistú cestu - založenie prívlačovej ligy, neskôr druhá liga, divízia, juniori, prvé MS, prvá bronzová medaila z Ružomberka. Je až neuveriteľné, čo sa nám za tú krátku dobu podarilo. Koľko ľudí, hodín, financií. To sa snáď nedá ani zrátať. Ale ten titul stojí za tú všetku drinu.

Juraj Mrázik dosiahol v jednotlivcoch krásne 3. miesto

Vyhlásenie výsledkov

Popoludní je opäť slávnostný nástup na nádvorí hradu. Úprimné gratulácie od súperov, hlavne od ruského družstva ma potešili. Rusi ma tentokrát prekvapili aj férovým prístupom počas pretekov. Keď Peťo Horňák chytil rybu v posledných sekundách a taliansky pretekár tvrdil, že to bolo po limite, vedľa chytajúci Rus prišiel a hoci sme boli veľkými súpermi, potvrdil, že to bolo v časovom limite. Takýto prístup človeka naozaj poteší. Po Čechoch a Rusoch vystupujeme na stupeň najvyšší aj my. Znie slovenská hymna. Na stupni s nami stoja všetci, ktorí tu s nami boli a nemalou mierou prispeli k získaniu titulu. Juraj Mrázik, Martin Forbak, Ladislav Mlynarovič, Peter Horňák, Vlastimil Těšický, Juraj Smatana, Ivan Chabada, Pavol Franc, Peter Pavlov, Richard Hatala, Miroslav Palúch, Vladimír Hromek a dúfam, že svojou kvapkou som prispel aj ja. Ďakujem Vám. Potom nasleduje vyhlásenie jednotlivcov. Jurove 3. miesto je čerešničkou na torte. S Jurom sa už nejaký piatok poznáme a viem, že miesto na stupni víťazov si dávno zaslúžil. Podobne by si ho zalúžili aj ďalší naši chlapci, ktorí verím, že sa presadia na niektorých ďalších MS. Večer je pripravená slávnostná recepcia. Vymieňajú sa tričká, rôzne suveníry, nálada je skvelá a oslavy končia až nad ránom. Unavení, ale šťastní zaspávame. Po pár hodinách spánku nás čaká cesta domov. Takmer celú cestu prší. Rozoberáme niekoľkokrát celé MS a tešíme sa na najbližšie MS v Taliansku budúci rok. Aj keď to určite nebude ľahké, dúfame, že sa nám opäť podarí dobrý výsledok. Svetová špička je veľmi vyrovnaná.

Poďakovanie

Tento skvelý výsledok by určite nebol možný bez pomoci sponzorov. Hoci najväčšiu časť nákladov znášali samotní pretekári a účastníci, veľmi nám pomohla Rada SRZ (ubytovanie, doprava, štartovné), Snowbee (oblečenie), Daiwa (prúty), Rybárik PP (voblery), Willey X (okuliare), Mikado (vlasce, podberáky, tričká), Klub prívlače, John Crane, Vzdelávacia Akadémia J. A. Komenského s.r.o., Miro Opavský (doprava), Riverland (nástrahy Berkley), Peter Václavek (rotačky).
Nedá mi, aby som nepoďakoval aj ľuďom, ktorí stáli pri zrode prívlačovej ligy, či pomáhali v minulosti pri reprezentácii (Majka Hodasová, Miroslav Procházka, Peťo Zachar, Majo Fedeš, Majo Weber, Robo Crkoň, Alexander Takács a mnohí ďalší. Milo ma prekvapilo aj spontánne rozhodnutie tímu, že tento titul venujú Ing. Ľubomírovi Chrenkovi, bývalému šéfovi odboru športovej činnosti, ktorý tragicky zahynul pri rybačke v Nórsku. Spolu s nami stál pri zrode športovej prívlače na Slovensku a podporoval nás. Ľubo, ďakujeme Ti a spomíname na Teba. Česť Tvojej pamiatke.

Výsledky družstiev

3. Mrázik Juraj (SVK) 7
4. Forbak Martin (SVK) 7
19. Mlynarovič Ladislav (SVK) 11
44. Horňák Peter (SVK) 14,5 (1 deň)
61. Sámela Jaroslav (SVK) 26 (1 deň)